كاربرد لوله مانيسمان - لوله مانيسمان چه مي باشد؟

خريد و فروش آنلاين اهن آلات ساختماني مثل ميلگرد، تيراهن، بولت و ...

كاربرد لوله مانيسمان - لوله مانيسمان چه مي باشد؟

۱۰۸ بازديد

تاريخچه لوله مانيسمان

لوله مانيسمان براي نخستين دفعه بوسيله برادران مانيسمان ابتكار شد و علت اين اسم گذاري هم همين مي‌باشد . بين لوله هاي جانور در بازار لوله هاي سواي درز اهميت و كاربرد اكثري دارا هستند . اين مدل از لوله ها روش ساخت ويژه خويش را دارا‌هستند و به دليل فقدان درز در آنها , در صنعت هاي اساسي به فعاليت برده مي‌شوند .

لوله مانيسمان - اهنكو مرجع اطلاع رساني قيمت محصولات آهن و فولاد

در صنعت , لوله هاي متمايز از جمله لوله هاي فولادي , لوله هاي ضدزنگ ( استنلس استيل ) , لوله آلياژ و لوله بويلر موجود است . لوله مانيسمان كه به آن لوله سواي درز هم گفته مي شود لوله اي است كه روش ايجاد و ساخت آن به طوري است كه بدنه اي يكدست و فارغ از درز داراست و هيچ مدل جوش كاري بر روي آن صورت نگرفته است .


اين لوله ها به دليل يك دست بودن و فارغ از درز بودنشان نسبت به بقيه لوله ها سفت خيس ميباشند و قيمتي فراتر از ديگر لوله ها دارا‌هستند . موردها به كار گيري گوناگوني براي لوله هاي مانيسمان در جايگاه هاي متعدد موجود است .


كاربرد لوله مانيسمانلوله هاي مانيسمان دارنده كاربرد ويژه و گسترده اي هست كه مهم‌ترين آن‌ها دربرگيرنده :
1 - لوله هاي مانيسمان جهت خطوط فشار توانا
2 - لوله هاي مانيسمان استيل جهت خطوط صنعت هاي غذايي و دارويي
3 - لوله هاي مانيسمان جهت خطوط هيدروليك
4 - لوله هاي مانيسمان جهت خطوط نفت و گاز

خريدار لوله مانيسمان | خريدار لوله اتصالات شيرالات
مانيسمان يك برندي است كه زيرا اولي لوله سواي درز ( Seamless ) وارداتي در جمهوري اسلامي ايران است اين لوله ها با اين نام در بازار شناخته مي‌شوند .

لوله مانيسمان چيست؟

https://www.asroon.ir/suppliers/detail/پانل-مهدي/55/view/

 نحوۀ ساخت لوله مانيسمانلوله سواي درز مانيسمان به صورت خارج داخل شدن ( Extruding ) بوسيله قالب هاي متفاوت ايجاد مي شود . اصولاً ساخت لوله هاي سواي درز نيازمند فرآيندي است كه طي آن يك شمش فولادي تبديل به لوله ميگردد .

اين لوله ها معمولاً از شمش هاي فولادي ايجاد مي‌شوند البته ساخت آن بوسيله مقاطع چهارگوش هم قابليت و امكان پذير است البته هزينه را بالا مي‌برد . براي ساخت لوله فلزي سواي درز يا اين كه لوله مانيسمان از استاندارد ASTM به شماره A106 و A53 و همينطور استاندارد نفت و گاز API 5L به كارگيري مي شود .
لوله مانيسمان مدل 1

پباده سازي اين لوله با ضخامت متعدد به راهبرد هاي ويژه اي نياز داراست كه در استانداردها نوشته شده گرديده اند . ضخامت لوله مانيسمان در مقدار هاي گوناگون ايجاد مي شود . هر چه قدر فشار سيال بيشتر باشد ضخامت لوله هم ارتقا خواهد يافت .

در بعضا از طريق هاي ساخت اين لوله ها , عمليات حرارتي خاصي بايستي به عمل رود . گزينش روش ساخت لوله مانيسمان بر طبق نيازهاي حوزه‌ اي و تجهيزات سوله خالق انتخاب مي‌شوند .


فرآيند ايجاد لوله مانيسماندر بالا شمش هاي فولادي را برش مي زنند . بعد از آن شمش ها را باطن كوره هاي قوسي كه با به كار گيري از سوخت گاز گرمادهي مي گردند گرم مي نمايند تا به تراز سرخ شدن رسد . با به كارگيري از دستگاه الانگيتور تراز شمش ها را گرد مي نمايند . آن گاه شمش ها را توسط لخ پرس ترك مي نمايند .

https://www.asroon.ir/suppliers/detail/كبيرپانل/42/view/
در سطح شليك سمبه , سمبه را به باطن شمش فولادي شليك مي نمايند كه با سرعتي بالا سمبه اي به ارتفاع ۱۲ متر را درون شمش فولاد مي نمايند . در تراز بعد از آن چنانچه لوله اندازه يه خرده تاب داشته باشد آن را تاب گيري مي نمايند تا صاف و يكپارچه شود .

در‌اين تراز سمبه را از درون لوله جدا مي نمايند . در تراز آن گاه رمز و ته لوله را گرفته و لوله به طريق گرد در ميايد . در تراز گيرايي , لوله را به مقدار هاي مختلف تا ۲۴ متر ذيل جاذبه قرار مي دهند . بعداز آن لوله را با آب و با فرآيندي مختص خنك مي نمايند . لوله خنك شده را به دلخواه مشتري برش مي دهند . در تراز تست توسط رايانه همراه لوله را آزمايش مي نمايند تا ضايعات از مابقي جدا گردد . در سطح آخري لوله ها را به صورت شش ضلعي با تسمه سفت مي بندند و مهيا بارگيري مي نمايند .


روند ايجاد لوله مانيسمان

لوله مانيسمان چيست و كاربرد آن در صنعت چه مي باشد؟ | بازرگاني پايپ ...

اين لوله ها درز ندارند , يعني درزي كه در لوله هاي ديگر جوش داده مي شود در‌اين لوله نيست همين مورد منجر بالا رفتن ميزان استحكام لوله ها مي شود . به طور كلي اين لوله ها با قطرهاي كم ساخته مي شود چون

 

https://www.asroon.ir/news/detail/لوله-مانيسمان-چيست-/1029/view/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.