كاربرد سقف تيرچه و بلوك در ساختمان

خريد و فروش آنلاين اهن آلات ساختماني مثل ميلگرد، تيراهن، بولت و ...

كاربرد سقف تيرچه و بلوك در ساختمان

۱۰۴ بازديد

تيرچه بتني را مي توان در محل سوله ساختماني ساخت كرد و يا اين كه مي توان از تيرچه هاي صنعتي پيش ساخته در كارگاه ها بهره برد . تيرچه هاي پيش ساخته به جهت رعايت استانداردهاي ضروري در ساخت و كاهش خطاهاي انساني از كيفيت و ايستادگي بالاتري برخوردار هستند . سقف تيرچه و بلوك قسمتي از دال هاي يك طرفه به اكانت مي‌آيد .
https://www.asroon.ir/products/detail/Default.aspx?title=%D9%BE%D9%84%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%A8%D9%86%D8%A7%D8%AA-&id=123


سقف تيرچه بلوك خويش از يك پاشنۀ بتني به پهنا 10 سانتيمتر و ضخامت آن دستكم 4 . 5 و حداكثر 5 . 5 سانتي متر بوده و در واقع به نحوي باشد كه تمام ميلگردهاي تحت درون اين كاور قرار بگيرد . داخل پاشنه بتني معمولاً 2 عدد ميلگرد آجدار با قطر دست‌كم 8 و حداكثر 16 ميليمتر قرار مي‌گيرد . اين ميلگردها وظيفۀ تحمل نيروهاي كششي وارده بر سقف را بر عهده دارا هستند .

يك ميلگرد هم در نصيب فوقاني تيرچه قرار مي‌گيرد و اگر كه‌اين ميلگرد بالايي در نصيب رويۀ سقف قرار بگيرد ميتواند تحت عنوان ميلگرد اُفت و حرارتي هم استعمال شود . دربين ميلگردهاي تحتاني و فوقاني تيرچه دوتا ميلگرد مورب به صورت خرپايي در دو طرف تيرچه قرار مي‌گيرند . وظيفه اين ميلگردها اتصال ميان ميلگرد تحتاني و فوقاني و تحمل بارهاي برشي وارد بر سقف مي‌باشد .

مسافت راس تا راءس دو تيرچه , معمولاً 50 سانتيمتر است كه‌اين مسافت نبايد از 70 سانتيمتر بيشتر شود . بعداز نهادن تيرچه ها و چيدن بلوك ها در ميان آن ها شبكه اي از ميلگردهاي اُفت و حرارتي بر روي آن ها قرار ميگيرد . بعد بتن ريزي درجا بر روي سيستم انجام ميگيرد و يك دال بتني در روي عمل تشكيل مي شود .

مزاياي استفاده از سقف تيرچه بلوك - ساختمانچي
نوعي از تيرچه هاي پيش ساخته به اسم تيرچه هاي پيش تنيده هم موجود هست كه در سوله هاي مجهز ساخته مي شود و درين تيرچه ها ابتدا ميلگردها بوسيله جك هاي منحصر كشيده مي‌شوند و آن گاه بتن ريزي بر روي آن ها انجام مي شود . پس از كار آوري بتن , ميلگردها آزاد ميشوند و نيروي آزاد شده بتن را ذيل تنش فشاري قرار مي‌دهد كه‌اين عمل منجر ارتقا ايستادگي تيرچه درمقابل ترك خوردگي مي شود .

تيرچه هاي پيش تنيده فاقد ميلگردهاي عرضي هستند . ميلگرد به فعاليت رفته در تيرچه هاي پيش تنيده با پايداري بالا ميباشند تا در اثر گيرايي گسيخته نشود و بتن به فعاليت رفته در آن هم دستكم مي بايست از ردۀ C35 باشد . بتن ردۀ C35 بتن فراهم اي است كه به صورت تقريبي 400 كيلو گرم سيمان در واحد متر مكعب در تركيب به كار گيري مي شود .

تيرچه سفالي

كاربرد سقف تيرچه و بلوك در ساختمان1 - پوشش سقف هاي ساختمان آجري
2 - پوشش سقف هاي ساختمان اسكلت فلزي
3 - پوشش سقف هاي ساختمان اسكلت بتنييكي‌از رايجترين سيستم هاي سقفي , سقف تيرچه بلوك هست كه از مخلوط تيرچه و بلوك سبك سيماني يا اين كه بلوك سفالي است . تيرچه بتني ( Concrete Joist ) بوسيله بتن و ميلگردهاي فولادي ساخته شده شده‌است و ما ميان تيرچه ها بلوكهاي سفالي يا اين كه سيماني قرار ميگيرد . بلوك ها عملاً نقش قالب را براي تيرچه ها دارا‌هستند و برهه زماني مركب T صورت را به وجود مياورد .

مهم ترين نصيب سقف هاي تيرچه بلوك , تيرچۀ بتني است . بتن دارنده ايستادگي فشاري بالا و پايداري كششي زياد ضعيفي داراست . به كارگيري از بتن در نقاطي كه نيروي كششي موجود هست كاملاً بي نتيجه بوده و اين حجم فراوان بتن منجر وزن مازاد و بالا بردن هزينه مي شود و اثر نامطلوبي بر سيستم سقف ميگذارد .

با حذف بتن در ناحيۀ كششي و جايگزين كردن فولاد كه از ايستادگي كششي بالايي برخوردار‌است در آن حوزه‌

https://www.asroon.ir/suppliers/detail/راد-همدان/23/view/


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.